Review CAMERA IPHONE 12 πŸ”₯

Hello, since ramai yg baca blog aku, if ada masalah boleh tekan link ini kyraaa sbbnya ada yg malu nak comment dkt blog so gigihnya dia cari ig aku ☹️ aku punya ig tu private account and aku baca setelah 2 minggu. Rasa sgt bersalah sbb korang menunggu 😭


Wahh kayaaa kauuu pakai iPhone 12πŸ˜‚πŸ”₯
(Amiinnn, kalau mendoakan aku kaya)

Mana ada kaya pon, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang tau 😁 overtime pon pulun kaw² πŸ€ͺ

Untuk yg mengenali aku tu mesti tahu aku ni makeup lover .. habis make up je aku akan selfie 🀳 lepastu post dekat Instagram..

Aku tak terlintas nak beli iphone tau. Tapi sebab aku pakai phone cikai jenama vivo je yg berharga RM 599 πŸ˜‚ vivo ni camera biasa pon muka kau nampak fake. Flawless spjg masa πŸ˜‚ Make up la tebal mana pon nampak macam tak make up. 

Then aku pinjam la phone adik aku dgn mak aku. Dah laa meminjam pstu aku plk selfie je berejam. Record video make up pon pakai phone diorang. Mana tak marah mak and adik aku sampai storage phone diorang pon penuh dgn gambar and video aku je πŸ˜‚ pernah aku nangis sbb diorang cam perli aku psal phone 🀣🀣🀣 aku kuat sentap 🀭

Aku plk bakhil tak nak beli phone mahal sikit. Aku berbulan tau decide nak beli iphone ke tak.. ye laa sbbnya harga dia mahal 😭 bole beli brg kemas tebal kot 🀣 aku jenis beli je sekali pstu pakai lama. Sebelum vivo aku guna phone Samsung. Samsung tu 6-7 tahun camtu dah pakai takde rosak apa cuma button dia je laa kena tukar. Tapi msatu rumah aku kena pecah masuk, penyamun tu dah rembat phone aku 😭😭 tu yg aku beli vivo yg harga ratus2 je sbb tu je duit aku adaa 😭 aku plk buat bisnes online kecil kecilan je dan itulah punca pendapatan aku msatu πŸ₯΄ tu laaa kisahnyaaa 😁

Jadi msa iPhone 12 belum launch aku decide nak go dengan iPhone 11 je. Aku pikir mesti harga turun punya ni kalau ip 12 ni dah keluar.. Hakikatnya...  harga tak jauh beza pon setakat beza berapa ratus jee.. so proceed je laa dengan the latest one, cehhh ...  so x pyh pikir pjg.. Lagi satu aku nak pakai utk long term. 

Aku beli dekat machines msatu before Christmas aku beli iPhone 12, which is last year (2020). Msatu pjg gila beratur wehπŸ˜‚

Tapi masa dpt phone tuu aku tak happy pon sbb mengenangkan duit aku dh hbis 4k🀣🀣🀣 dalam otak aku nak balik rumah terus, buat apa jalan² kt mall ni xde apa yg best!! 😭 

Tapi takpelah reward aku penat keje selama ni 😭 lagipun aku tak nak laa guna brg org, nnt kena ungkit πŸ˜” alahai sedih plk ingat balik 🀣 btw, aku mmg struggle cari duit tau 😭 

Sooooo,

FIRST IMPRESSION MASA AKU GUNA IPHONE 12 PUNYA CAMERA

So utk korang yg kaki selfie aku just nak cakap yg . . . 

 "Camera original iphone 12 tu macam microscope" 🀣🀣🀣🀣

SUMPAH SEMUA WHITEHEAD BLACKHEADS KAU NAMPAK WEHH.. GELI AKU TENGOK MUKA AKU, APA JIJIK SANGAT NI πŸ˜‚πŸ˜‚ SEMUA PORI MUKA KAU JELAS BEB, TAK TIPUUUU.. TAPI BILA SELFIE MUKA KAU NAMPAK GELAP SIKIT LAA..

TAK PERCAYA CUBA TENGOK REVIEW DEKAT YOUTUBE TU MMG BETUL LAA KATA² DIORANG TU πŸ˜‚

Time aku selfie mak aku kata, apaaa buruk sgt muka kau ni ?? iPhone ni tak lawa ke cameranya? Umi tngok make up kau lawa je bila tngok depan² tapi dekat gambar nampak tua pstu tah laa nak cakap apa pon x tahu 😲

Ye guys!! Camera dia sgt sharp. Kalau make up kau bercapuk pon bole nampak..
So aku amik filter studio light yg ada dekat iphone bahagian potrait baru cun.. even dia dah edit sikit still tak jauh beza sgt dgn original. Org kata tak nampak keterlaluan πŸ”₯

Ni perbezaan dia yee..
Yg gambar atas pada belah kiri tu original camera iPhone 12. Skin aku sedikit gelap bila guna iphone lagipun lighting lampu bilik je. Gambar ni tanpa ringlight yaa. Aku make up nipis² jee ni.  

Yg kulit aku nampak cerah tu disebabkan oleh effect (studio light dan ringlight tu plk aku ambil lighting maximum)

Maaf korang aku ni pengguna android selama 9 thn. Ni mmg first impression aku. Dlu kalau member aku pakai iPhone pon takde laa aku tanya kau bubuh filter ke apa. Original camera ke apa.. 

Ok next gambar dalam bilik juga tapi make up tebal (foundation 3 pump mcm tu) , guna lampu Ringlight guna effect studio light

Sorry, tak lawa mana pon make up ni.  Reality tebal sgt make up ni cuma dengan bantuan Ringlight nampak mcm tebal yg bole tahan πŸ˜‚

*Conclusion :
Pakai make up nipis² pon still camera iPhone ni nmpk jee make up kau tuu.. Kalau pakai jenama lain kena try hard cari lighting dan angle yg ok demi kualiti gambar serta nak nampak warna eyeshadow tuu skli.

So jgn pakai make up tebal² nnt nmpk mcm badut.. 

Neeeexxxtttttt !!!!!

Selfie dekat luar, guna cahaya ilahi πŸ”₯πŸ”₯

Make up look yg agak tebal jugak 

Tadaaaaa! Inilah hasilnyaaaa.. aku guna effect potrait + studio light
So, ini je laa serba sedikit review aku. Tujuan aku guna ip mmg utk selfie hasil make up aku. Nnt kalau ada apa² penambahan aku buat utk part 2. Aku x pakai harian pon ip ni sbb aku syg dgn vivo tu. Ip tu macam anak tiri. Nak guna baru aku pergi cas πŸ˜‚ klau x guna mmg bateri kong je laa..

Kalau korang nak tengok kualiti video yg saya record bole tekan link ini video ip 12 

Apa2 pon kalau korang nak membeli ikut kemampuan dan tujuan utk apa.  Jgn membazir.. Terima kasih sbb sudi baca ♥️♥️♥️  

Tumpang iklan, jemput subscribe saya di YouTube yaa. Bantu saya untuk capai 1k subscriberπŸ₯°πŸ₯°

Link youtube : syakirah Zukrina


*nanti untuk next blog aku nak share psal product ALHA ALFA GUYS!!! Kita tngok best sgt ke product tu sampai semua MUA pakai dekat client dia πŸ”₯πŸ”₯

BYEEE 😘

Pengalaman kerja watson

Phone Android yang camera cun 

Comments

Popular Posts