Ragam customer di Watson - Part 3

Terima kasih byk² yang ikuti kisah pengalaman kerja aku dekat watson dari part 1 sampai laa ke part 3! Part 3 ni part terakhir tau, jgn DM mintak part 4 plk nnt πŸ˜‚ kalau ini yg terakhir laaa 😝 tak janji hehehe

*Link part 1 & part 2 πŸ˜

Part 3 ni aku nak bercerita tentang sebab aku berhenti kerja. Punca nak berhenti ni alasan biasa je, so aku akan bagi tahu time ending nanti 😁 

Skrg aku nak bercerita pengalaman aku hadap customer yg byk kerenah.

Kisah pertama ✨
Okay time ni aku berdiri kt kaunter cashier. Muncul seorang lelaki berbangsa Indonesia. Umur dlm lingkungan 28 thn. Dia tanya aku, "Kak, produk failnya dimana?"
Aku pon dgn yakin jwb, "mana ada fail jual dekat sini, fail jual dkt kedai buku."
Kemudian dia jawab, "aduhh engggak adaaa...."
Then aku bagi tahu dia, "dekat luar sana ada kedai buku nama Cziplee, situ ada jual fail yg awak cari"

Lepastu tiba² Iqbal menyampuk, 
"Encik, produk Fair and Lovely ada dekat dpn produk Wardah!"

Sumpah time tu aku tercenggang! Seriously dia nak product fair and lovely bukannya fail! πŸ˜‚

Kisah kedua ✨
Waktu ni aku dgn Fitri jaga cashier. Then customer perempuan berbangsa Vietnam nak bayar. Org warga asing ni kalau beli brg mmg byk sbb nak pos dekat ahli kluarga dia kt sana. Sekali bayar tu mesti RM 300 ke RM 600 laa..

So Fitri scan brg customer tu, aku just tolong masukkan brg dlm plastik. Macam biasa laa kita org promote member card. 

Fitri, 
"Hello Miss, Welcome to Watson!" , "ada member card?"

Miss,
"Solly², takde simkad"

Fitri, 
Kalau Miss takde simkad mcm mna Miss guna guna handphone?"

Miss, "no simkad, cash!"

Time tu aku menahan ketawa jeπŸ˜‚ tapi mmg mostly org warga asing kalau kita minta member card dia bls sorry xde simkad. Cash only πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Kisah ketigaaaa~~
Time ni pkp so tester semua kena tarik atas faktor keselamatan.

Waktu ni aku sorang je dekat floor, supervisor aku kt dlm office and staff yg sama shift dgn aku tngh solat. Then ada sorang mamat ni nmpk tergesa-gesa nk beli brg. Then dia belek² pomade.. Lpstu dia panggil aku. Dia tanya kenapa xde tester. Aku ckp laa, skrg ni covid semua tester kena tarik. Pastu dia kata, alaaaa susah laaa macam ni.. Then aku blaaa je laaa bila dh jwb pertanyaan dia.

Then aku msuk cashier sbb ada customer yg nk byr. Then mamat tadi tu plk byr brg² dia. Masa aku scan brg mamat tu dia tanya aku, "adik umur berapa?"
Waktu dia tnya umur aku tuu aku bls je laa sbb mmg ramai je customer yg tanya umur aku smua.. ramai ingat aku drjh 5 laa, bdk tak pergi sklh laa.. so dah lali kena tanya psal umur...
 Btw, mamat tu pakai baju penjawat awam. Tiba² dia tnya aku blja mana smua.. aku jwb je laa. Then aku hulurkan kad debit dia, dia ckp tinggalkan nombor phone awk bole? Saya ada keje kosong utk awak?

Aku pon terpedayaaa!!! Aku pergiii bagiii nombor aku dekat dia... sumpah lajuuu jee dia WhatsApp..  Aku dlm hati dah berangan, "wahhh nanti aku dpt laa keje bagus"~~ mslhnya bukan keje kosong pon! Dia nak aku jdi awek diaa laaa🀣🀣Try hard siap nk dtg rumah terus jumpa parents aku. Sumpah macam drama sinetron... Jumpa awek Watson setakat beberapa minit  je tapi dah fall in love bagai🀣🀣🀣

2 minggu jgk laa kena ganggu tpi aku tak bls WhatsApp dia. Ajak lunch laa, ajak gi Kl laa... aku ignore jee... Tapi usha jgk laa story dia  tpi buat grey tick πŸ˜‚ sibuk up gmbr dia rawat patient, tunjuk kereta honda laaa.. btw mamat tu ialah nurse.. 
Haaa kalau korang nak nombor mamat tu aku bolee bgi nombor dia 😝 boleh pm tepiiii nnt hahahahha🀣

Almost sebulan aku ignore mamat tuu then aku terus BLOCK!!

Aku crita hal ni dekat Syarah. Ni yg dia bls
*mak tu beauty expert dekat watson and bapa Syafiq tu ialah penyanyi zaman dlu. Femes jgk lagunya tapi aku lupa laa lagu apaaπŸ˜‚

Tumpang iklannn kejappp😁😁
Kusyuk eh baca πŸ˜„ Mohon luangkan sikit masa subscribe akaun YouTube saya πŸ₯° bantu saya utk capai 1k subscriber, terima kasih ☺️

Kisah kelima πŸ€ͺ
Utk pengetahuan korang, kalau korang nak beli product then nak kita org wrapping kan utk jadikan hantaran pon boleh 😊 tapi kena one brand yg sama je plus brand tu ada promoter yg jaga. Tapi bukan smua Watson yaa. Watson yg store besar je ada. Kita org wrap mcm ni...

haa ni gambar contoh dari Google , macam ni laa rupa dia..  tapi kita org wrap lebih cantik sikit laa dri gambar ni. Utk wrapping ni free of charge~

Okay time ni customer Indian ni bawak 2 basket penuh barangan skin care brand &#@*.. aku ingat dia nak buat hantaran... mana taknya smua brand sama je dalam basket tuu... Then Syarah tegur dia, haiii borong barang &#@*.. then customer tu jwb, "a'ah, stok berkurangan".. syarah sruh bagi free gift byk2.  Aku pon bagi je laa sbb brg dia pon dah cecah RM 700++

Lepas customer tu dah pergi si Syarah pon cerita laa yg customer tu  sbnrnya jual balik product &#@*...  Dia just ubah packaging jee.. 

Aku tak sangka ada org mcm tu. Tapi mmg licin laa dia borong brand &#@*... Watson berdekatan pon dia borong jgk.

Customer lain pon ada borong jugak. Cthnya vitamin C ... Time bayar je dah 1k.. pstu esok lusa muka dia lagi borong vitamin πŸ™ƒ hmmm mcm² ragam kan.. 


Kisah seterusnya aku sambung esok boleh? πŸ₯ΊπŸ₯Ί so kita tergendala lagi AHHAHAHAAH. Hopefully part 3 ni terubat utk yg menanti  tuuu ❤️ bye!!

So ni aku punya YOUTUBE CHANNEL!! Bantu aku capai 1k subscriber. Aku ada buat content kerja Watson. Komen je kt YouTube aku, aku akan jawab cepat sbb aku aktif youtube skrg ni.. Instagram ikut nasib ahhahaha, klau x busy cpt je bls

Tak rugi sbb bole blja make up 😎😎






Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Klu nk berhenti kena bagitahu bila? Sebulan sebelum atau 2 minggu sebelum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sarah belum confirm atau erti kata lain belum jadi permanent staff sarah kena bagi 2 minggu sebelum.


      Kalau sarah dah jadi permanent staff kena bagi surat resign sebulan sebelum

      Delete
  3. Sis..nk tnya.. 1st day kerja pakai baju mcm mna ya?

    ReplyDelete
  4. Terima kasih krn berkongsi pengalaman. Saya jumpa blog ni sebab cari maklumat tentang syif kerja Watson utk satu penulisan. Teruskan berkongsi ya.

    ReplyDelete
  5. Nak tanya,, lelaki boleh kerja Watson tak? Lepas spm ni nak try apply kerja situ kalau boleh. Umur 18 tahun dia terima kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts